`

СПЕЦІАЛЬНІ
ПАРТНЕРИ
ПРОЕКТУ

Чи використовує ваша компанія ChatGPT в роботі?

BEST CIO

Определение наиболее профессиональных ИТ-управленцев, лидеров и экспертов в своих отраслях

Человек года

Кто внес наибольший вклад в развитие украинского ИТ-рынка.

Продукт года

Награды «Продукт года» еженедельника «Компьютерное обозрение» за наиболее выдающиеся ИТ-товары

 

Євген Куліков

Український ринок IT-техніки в умовах війни впав майже на чверть

+22
голоса

За даними аналітиків GfK, об’єм українського ринку електроніки та побутової техніки (ПТЕ) в першому півріччі впав на третину порівняно з аналогічним періодом минулого року в натуральному значенні, та на 28% – у вартісному й склав 1,297 млрд дол.

Повномасштабна війна поставила український бізнес перед численними викликами: зниження споживчого попиту через міграцію, фізичні пошкодження торгових точок і складів, втрати бізнесу на окупованих територіях та масштабні збої в ланцюжку постачання (збільшення витрат на логістику через ціни на пальне та підвищення терміну доставляння товару). Проте, перші ознаки стабілізації ринку вже помітні.

Після значного падіння, яке почалося з останнього тижня лютого, ринок ПТЕ досягнув найнижчого рівня в березні (-59% у грошовому вимірі в доларах), але з травня почався процес відновлення.

«Це не означає, що ринок зростає рік до року. Але з травня ми бачимо стабільність ринку в умовах падіння попиту», – пояснює Андрій Осадчий, заступник керівника відділу аудиту роздрібної торгівлі непродовольчими товарами компанії GfK Ukraine.

Найбільше падіння показала фототехніка: продажі знизилися на 47% рік до року, а також аудіо та відео техніка (-44%). Продажі офісної техніки впав на 35%. Телеком та ІТ-продукти, навпаки, показали найкращі результати серед секторів ПТЕ зі зниженням лише на 22% (для обох секторів).

Окрім потреби у віддаленій роботі, навчанні та спілкуванні, для планшетів і ноутбуків був додатковий фактор росту – це глобальний дефіцит, який виник ще під час пандемії Covid-19, а також попит з боку волонтерів, що відбивав потреби армії.

Український ринок IT-техніки в умовах війни впав майже на чверть

Перші два місяці війни сильно змінили регіональну та канальну структуру ринку. «Негативний тренд спостерігався у всіх регіонах, крім західного. Частка цього регіону за обсягом продажів зросла більш ніж удвічі в березні, і в цілому Захід демонструє позитивну динаміку порівняно з першим півріччям 2021 року. Ми зафіксували найбільше падіння продажів в місті Києві, через запеклі бої навколо столиці. З квітня, після звільнення центрального та північного регіонів, бачимо перші ознаки незначного відновлення», – коментує Валентина Печончик, старший бізнес-партнер GfK.

З останнього тижня лютого до кінця березня фіксувалося різке падіння онлайн-продажів, зумовлене порушенням логістики. Продажі перейшли до фізичних торгових точок, до традиційної частини бізнесу. Проте, починаючи з травня, частка онлайн продажів вже майже повернулася до довоєнної.

Український ринок IT-техніки в умовах війни впав майже на чверть

Стрімке зростання витрат на логістику спричинило збільшення середньої ціни: +7% в доларах порівняно з першим півріччям 2021 року. Найбільше зростання ціни відбулося в IT та телеком секторі (+13% та +12% відповідно). Через девальвацію експерти GfK очікують з серпня ще більше зростання середньої ціни в гривні.

«У телеком секторі є одна категорія продуктів, ціни на яку дуже різко зросли – це носимі гаджети (+34% в доларах). Категорія включає фітнес-трекери, локатори, але основною причиною подорожчання стало зростання попиту на дорогі smart-годинники. Основна ІТ-категорія – ноутбуки – подорожчала на 10% у доларах», – коментує Валентина Печончик.

Бізнес висловлює певні обнадійливі сподівання під кінець року, оскільки такі події, як чемпіонат світу з футболу, Back to school і традиційні промо акційні події в листопаді та грудні, можуть створити ефект надолуження втраченого.

Що стосується короткострокових очікувань, експерти GfK поділяють стриманий оптимізм продавців, оскільки ключовим фактором та запорукою росту є результат воєнних дій.

«Зростання ринків вже відбувається, але поки переважно в B2C-сегменті, чого не можна сказати про B2B. Проте, ми вважаємо, що останній також є перспективним сегментом, в наступному році, або навіть наприкінці поточного, коли почнеться велике відновлення, – додає пані Печончик. – До кінця року ми очікуємо на традиційні промо активності. Крім того, ми бачимо тенденцію, коли все більше людей повертаються в Україну».

Ready, set, buy! Посібник для початківців - як придбати Copilot для Microsoft 365

+22
голоса

Напечатать Отправить другу

Читайте также

 

Ukraine

 

  •  Home  •  Ринок  •  IТ-директор  •  CloudComputing  •  Hard  •  Soft  •  Мережі  •  Безпека  •  Наука  •  IoT