
За даними компанії Canalys світовий ринок носимих пристроїв у 2024 році продемонстрував стійке зростання: обсяг поставок сягнув 193 мільйонів одиниць, що на 4% більше, ніж у попередньому році.
Це був другий рік поспіль після корекції ринку в 2022 році, що свідчить про відновлення імпульсу в галузі. Зростанню сприяв насамперед високий попит у Китаї та на ринках, що розвиваються, який компенсував спад у таких регіонах, таких як США та Індія. Сегменти базових годинників і базових ремінців відіграли ключову роль у стимулюванні впровадження пристроїв початкового рівня, тоді як конкуренція між провідними виробниками посилилася, оскільки Apple, Xiaomi і Huawei боролися за частку ринку.
Китай залишився найбільшим ринком браслетів, на який у 2024 році припадало 30% світових поставок. Він продемонстрував значне зростання на 20% у порівнянні з попереднім роком, причому лише в 4 кварталі зростання склало 50%, оскільки постачальники скористалися поєднанням державних субсидій, вдосконалення продуктів та стратегічної інтеграції екосистеми.
«У той час як Китай активно зростав, Індія та США боролися, що підкреслює регіональні відмінності в ринкових показниках, - заявив аналітик Canalys Research Джек Літем (Jack Leathem). - В Індії, другому за величиною світовому ринку браслетів, поставки впали на 22% в 2024 році, оскільки місцеві постачальники намагалися підвищити функціональність і продуктивність в сегменті базових годинників, на який припадає 96% поставок в цій країні».
«За межами Китаю ринки, що розвиваються, відіграли ключову роль у глобальному зростанні: Xiaomi, Huawei і TRANSSION підвищили впізнаваність брендів і збільшили обсяги продажів», - зазначила менеджер з досліджень Canalys Синтія Чен (Cynthia Chen).
Близький Схід очолив глобальну експансію, яка зросла на 55% у річному обчисленні, за ним слідують Південно-Східна Азія (45%), Латинська Америка (21%) та Центральна і Східна Європа (20%). Значною мірою це зростання відбулося за рахунок доступних базових пристроїв, оскільки бренди зосередилися на ціновій доступності та розширенні роздрібної торгівлі, щоб залучити покупців, які вперше купують годинники.
Категорія базових годинників залишається ключовим драйвером зростання ринку, збільшившись на 8% у 2024 році після потужного 25%-го сплеску у 2023 році. Huawei і Xiaomi разом займають 41% ринку, причому обидві компанії активно диверсифікують свої продуктові портфелі. Еволюція базових годинників більше не обмежується поступовим оновленням ремінців початкового рівня, а зміщується в бік більш бізнес-орієнтованих, просунутих спортивних та медичних пристроїв, таких як серія Watch S від Xiaomi та серія Watch D від Huawei.
Тим часом, ринок годинників базового діапазону відновився після багатьох років спаду. Поставки повернулися до зростання в 3 кварталі (на 7%), а потім різко прискорилися в четвертому кварталі (на 49%), головним чином завдяки Xiaomi (46%), Samsung (18%) і Huawei (17%). Таке пожвавлення свідчить про стійкий споживчий попит на прості, легкі та ненав'язливі носимі пристрої, особливо для відстеження стану здоров'я та фітнесу. Зростання популярності «розумних» каблучок свідчить про зростаючу перевагу мінімалістичних рішень для носіння.
Повторний вихід Samsung у сегмент базових фітнес-браслетів з Galaxy Fit 3 заповнив прогалину в продуктовій лінійці компанії та посилив конкуренцію. Цей крок спонукав Xiaomi вдосконалити свої стратегії ціноутворення та дистрибуції, особливо в Латинській Америці, на Близькому Сході та в Південно-Східній Азії, в рамках ширшої стратегії переорієнтації користувачів на більш високомаржинальні пристрої, що носяться. Аналогічно, повернення Samsung до цієї категорії має стратегічне обґрунтування: залучення нових користувачів до екосистеми Samsung Health за допомогою пристроїв початкового рівня, а потім спрямування їх до майбутніх оновлень смарт-годинників, одночасно розширюючи доступність екосистеми серед бюджетних користувачів смартфонів Samsung середнього рівня в цих регіонах.
Чен додав, що «подальше розширення ринку у 2024 році підкреслює зростаючий попит на доступні пристрої на ринках, що розвиваються. Але зрілі ринки стикаються зі зростаючими проблемами: довші цикли оновлення та застійні інновації сповільнюють попит».
«Оскільки виробники орієнтуються на ці зміни, їхній успіх у 2025 році і далі залежатиме від балансу між інноваціями та доступністю, розширення глобального охоплення та використання нових тенденцій, таких як розумні каблучки та вдосконалене відстеження стану здоров'я, щоб стимулювати впровадження», - зазначає Літем.

Комп’ютерний розум: генеративний штучний інтелект у рішеннях AWS