`

СПЕЦІАЛЬНІ
ПАРТНЕРИ
ПРОЕКТУ

Чи використовує ваша компанія ChatGPT в роботі?

BEST CIO

Определение наиболее профессиональных ИТ-управленцев, лидеров и экспертов в своих отраслях

Человек года

Кто внес наибольший вклад в развитие украинского ИТ-рынка.

Продукт года

Награды «Продукт года» еженедельника «Компьютерное обозрение» за наиболее выдающиеся ИТ-товары

 

SpaceX вивела на орбіту платформу BlueWalker 3 та ще 34 супутники Starlink

0 
 

SpaceX вивела на орбіту новий комерційний супутник зв’язку ввечері в суботу та встановила новий рекорд запуску своєї ракети Falcon 9.

На цей раз Falcon 9 стартував з майданчика 39A в Космічному центрі імені Кеннеді NASA у Флориді, маючи на борту 34 супутники SpaceX Starlink та платформу BlueWalker, створену AST SpaceMobile. Останню називають найбільшим комерційним комунікаційним масивом, який коли-небудь літав у космос.

«Це рекордна 14-та посадка для цього ракетоносія», — сказав під час прямого зв'язку Джессі Андерсон (Jesse Anderson), керівник інженерів SpaceX.

Місія також встановила кілька інших рекордів. Це була перша місія SpaceX із п’ятьма двигунами, а також мала найважче навантаження для компанії - один BlueWalker 3 важить колосальні 1500 кг.

«Одна з наших найскладніших місій», — написав про політ генеральний директор SpaceX Ілон Маск у Twitter.

У той час як основною метою SpaceX для суботнього запуску було додати 34 нових супутників Starlink до свого зростаючого угруповання на орбіті, супутник BlueWalker 3 від AST SpaceMobile виділявся як своїми розмірами, так і амбітною місією.

Супутник, площа якого має 64 квадратних метри у повністю розкладеному вигляді, є найбільшою комерційною антенною решіткою, запущеною в космос. Його місія: випробувати нову технологію, розроблену для надання глобальних послуг стільникового зв’язку користувачам безпосередньо з космосу. Мета полягає в тому, щоб заповнити прогалини в наземному покритті та забезпечити безперебійний високошвидкісний телефонний зв’язок і послуги передачі даних у віддалених районах.

«Причина, чому наш супутник має велику поверхню, щоб забезпечити змогу звичайним смартфонам з низькою потужністю прийняти сигнал, тому потрібна велика антена з одного боку з великою потужністю, а отже, це критична частина нашої інфраструктури», наголосив, в інтерв'ю Space.com директор зі стратегії AST SpaceMobile Скотт Вишневскі (Scott Wisniewski). За словами Вишневського, пройде кілька тижнів, перш ніж AST SpaceMobile віддасть BlueWalker 3 команду розгорнути антену завдяки спеціальному пружинному механізму. Протягом цього часу компанія проведе серію перевірок стану супутника, щоб переконатися, що супутник в порядку, додав він.

AST SpaceMobile співпрацює з 25 постачальниками послуг стільникового зв’язку - серед них Vodaphone, Rakuten Mobile і Orange - 10 з яких візьмуть участь у запланованому шестимісячному проєкті компанії BlueWalker 3, щоб перевірити його можливості на шести континентах світу. Раніше цього літа компанія отримала ліцензію FCC на тестування послуги BlueWalker 3 у Техасі та на Гаваях у Сполучених Штатах.

Щоб забезпечити повне покриття, AST SpaceMobile знадобиться більше одного супутника. «Це своєрідна кульмінація науково-дослідного етапу нашої компанії перед тим, як наступного року ми перейдемо до виробництва супутників», — сказав Вишневський.

У 2023 році після BlueWalker 3 компанія планує випустити п’ять оперативних супутників. Кінцева мета – створити сузір’я щонайменше зі 100 гігантських супутників, щоб забезпечити повне покриття.

AST SpaceMobile не єдиний у перегонах щодо забезпечення покриття мобільного зв’язку з космосу. Компанія Lynk Global працює над подібним проєктом, і минулого місяця Ілон Маск оголосив, що SpaceX об’єднується з T-Mobile для надання послуг стільникового зв’язку за допомогою своїх супутників Starlink.

Коли Ілон Маск представив робочу конячку Falcon 9 Block 5 у 2018 році, він сказав, що мета SpaceX полягає в тому, щоб літати на них щонайменше 10 разів. З кожним наступним польотом компанія здвигала межі для повторного використання ракети в рамках своїх зусиль знизити вартість космічних польотів.

З 2019 року компанія запустила понад 3200 супутників, а попереду ще тисячі. SpaceX планує завершити своє початкове угруповання з 12 000 супутників Starlink на орбіті та подала заявку на дозвіл збільшити цю кількість до 30 000 супутників.

У вівторок, 13 вересня, SpaceX планує запустити ще одну місію Starlink. Цей політ, який перевезе 54 супутники Starlink намічено стартувати з космічного стартового комплексу 40 на станції космічних сил на мисі Канаверал у Флориді.

 
 

Ready, set, buy! Посібник для початківців - як придбати Copilot для Microsoft 365

0 
 

Напечатать Отправить другу

Читайте также

 

Ukraine

 

  •  Home  •  Ринок  •  IТ-директор  •  CloudComputing  •  Hard  •  Soft  •  Мережі  •  Безпека  •  Наука  •  IoT