Як пише Canalys, у IV кв. 2022 року світові витрати на послуги хмарної інфраструктури зросли на 23% у річному обчисленні, досягнувши 65,8 млрд дол., що на 12,3 млрд дол. більше, ніж у попередньому терміні.
За весь 2022 рік загальні витрати на послуги хмарної інфраструктури зросли на 29% до 247,1 млрд дол. порівняно з 191,7 млрд дол. у 2021 році.
Квартальні темпи зростання сповільнилися, знизившись більш ніж на 10 процентних пунктів у порівнянні з першим кварталом 2022 року (34% у першому кварталі два роки тому проти 23% - у четвертому кварталі торік). Зростання витрат на публічні хмари, що підживлюється інфляцією, змушує корпоративних клієнтів оптимізувати витрати на публічні хмари після постійних ІТ-інвестицій протягом останніх трьох років у цифрову трансформацію. Макроекономічна невизначеність сприяє більш консервативному підходу до формування ІТ-бюджетів. Все більше клієнтів коригують хмарні стратегії для підвищення ефективності та контролю. Це включає оцінку репатріації певних хмарних робочих навантажень до приватних центрів обробки даних або центрів спільного розміщення для зменшення витрат, що сприяє більш широкому впровадженню гібридних та мультихмарних стратегій. Попри те, що попит на хмарні сервіси з боку підприємств зберігається, темпи зростання послуг хмарної інфраструктури продовжуватимуть сповільнюватися протягом наступних кількох кварталів. У 2023 році Canalys очікує, що глобальні витрати на послуги хмарної інфраструктури зростуть на 23% за весь рік порівняно з 29% у 2022 році.
Реалії погіршення макроекономічних умов і рецесії, що насувається, призвели до уповільнення обсягів і темпів міграції в хмару в IV кв., особливо з боку корпоративних клієнтів, які зазвичай мають більші робочі навантаження. Це неминуче позначилося на гіперскалерах, темпи зростання яких впали приблизно на 5 відсоткових пунктів порівняно з попереднім кварталом. Трійка лідерів у IV кв. незмінна - AWS, Microsoft Azure та Google Cloud - вона сукупно зросла на 26%, і на неї припадає вже 65% витрат клієнтів.
«Корпоративні клієнти реагують на підвищення цін на хмарні послуги та вищі, ніж очікувалося, операційні витрати в складних макроекономічних умовах, - говорить аналітик Canalys Research І Чжан (Yi Zhang). - Клієнти, які наразі використовують моделі оплати за використання, оптимізують хмарну діяльність, щоб зменшити споживання хмарних ресурсів та заощадити витрати. Також спостерігатиметься значне уповільнення темпів укладання хмарних контрактів, що також призведе до зменшення відповідних доходів від хмарних сервісів».
«Клієнти переосмислюють те, як вони використовують хмарні технології у своїх бізнес-операціях, - наголосив віце-президент Canalys Алекс Сміт (Alex Smith). - У деяких випадках спостерігається природне уповільнення попиту на обчислювальні ресурси, оскільки в основних операціях спостерігається менша активність. Крім того, консервативне бюджетування серед підприємств призведе до зменшення експериментів протягом наступних 12 місяців».
У IV кв. 2022 року AWS очолила ринок послуг хмарної інфраструктури, на неї припадає 32% загальних витрат. За оцінками Canalys, цей показник зріс на 20% у річному обчисленні, що є найнижчим темпом зростання для AWS за всю історію компанії. Зниження витрат корпоративних клієнтів у поєднанні зі зростанням витрат на енергію та експлуатацію серверів призвело до все більш негативного впливу на прибутковість компанії. Але Amazon продовжує активно інвестувати в екосистеми своїх каналів, щоб розширити своє охоплення і залучити нових клієнтів. У цьому кварталі AWS оголосила про нові перемоги - серед іншого її клієнтами стали Nasdaq, Yahoo і Descartes Labs. Що стосується капітальних інвестицій, компанія запустила регіони AWS в Іспанії та Швейцарії, а також другий регіон в Індії, щоб продовжувати розширювати свою присутність.
Microsoft Azure займає 23% світового ринку послуг хмарної інфраструктури і залишається другим за величиною постачальником після зростання на 31% у річному обчисленні. Попри помірну динамику споживання Azure, очікується, що її дохід буде стабільним, оскільки зобов'язання за беклогом зросли до 189 млрд дол. у IV кв. Azure Microsoft продовжує лідирувати на ринку гібридних обчислень завдяки Azure Arc, оскільки все більше клієнтів переходять на гібридні хмарні сервіси. Компанія оголосила, що має понад 12 000 клієнтів цього сервісу, серед яких Citrix, Northern Trust і PayPal - що вдвічі більше, ніж рік тому. Microsoft також робить велику ставку на штучний інтелект як на рушійну силу зростання Azure, після того, як вона оголосила про те, що стане ексклюзивним хмарним провайдером OpenAI для запуску своїх сервісів штучного інтелекту, включаючи ChatGPT.
Google Cloud з часткою 10%, був третім за величиною постачальником хмарних послуг і випередив як AWS, так і Azure за зростанням - 36% в річному обчисленні. Google Cloud продовжує звітувати про операційні збитки, але їх вдалося зменшити. Диференційовані продукти компанії та цілеспрямована стратегія виходу на ринок допомагають підтримувати гарну динаміку. Google Cloud зобов'язався поглибити взаємодію зі своєю партнерською спільнотою, щоб стимулювати зростання у 2023 році. Розширення числа ключових клієнтів, зокрема Siemens Energy, Intel, Qualcomm та Magic Leap, продовжувало забезпечувати стабільне зростання доходів оператора у 2022 році. Прагнучи підвищити прибутковість, Google Cloud оголосив про ініціативу продовжити життєвий цикл своїх серверів і мережевого обладнання до шести років, щоб зменшити амортизаційні витрати протягом наступних кількох кварталів.
Стратегія охолодження ЦОД для епохи AI