
Хочу поділитися статистикою того, як мережа lifecell відпрацьовує під час відключень світла.
Кожен мій день протягом останнього місяця починається та завершується нарадою з технічним департаментом компанії та аналізом статистики за день/ніч.
Декілька цікавих цифр за останній місяць:
- 95%+ мережі працює навіть в найгірші дні під час планових відключень світла по всій країні
- Для забезпечення працездатності мережі задіяні 45000 літієвих батарей (з яких 30000 ми встановили в цьому році), 2100+ майданчиків забезпечено генераторами й 1700 технічних спеціалістів щоденно підтримують інфраструктуру
- Понад 1 млрд грн ми вклали в додаткові батареї тільки за останній рік і продовжуємо інвестувати
- Наші батареї під час відключень в середньому розряджалися до 50% та встигали заряджатися до 90%+, коли електроенергія знову з’являлась
Цей місяць показав нам, що мережа lifecell може працювати +- в штатному режимі на батареях та генераторах. Навіть коли стаціонарне живлення зникало більш, як на половині наших майданчиків – 95% мережі lifecell продовжувало працювати.
Розуміємо, що ситуація з електроенергією може й надалі погіршуватися, а нашим абонентам вкрай важливо залишатися на зв’язку за будь яких умов, тому робимо додатково три речі:
- довстановлюємо батареї,
- закупили додатково 3500 генераторів (500 вже приїхали в регіони, інші очікуємо партіями протягом місяця),
- встановлюємо додаткові базові станції в місцях, де спостерігається різке зростання трафіку під час блекаутів.
Також цікава статистика національного роумінгу. Нагадаю, що національний роумінг дозволяє абонентам національних операторів користуватися мережею іншого оператора там і тоді, коли є проблема з роботою «рідного» оператора.
Під час блекаутів ми бачимо, що дата-трафік абонентів інших національних операторів, які користуються мережею lifecell, зріс в середньому на 50%, а в найважчі дні до 186%. Кількість абонентів інших операторів в національному роумінгу в мережі lifecell зросла пропорційно та в пікові дні блекаутів сягала майже 500 000 абонентів.
Попри те, що статистика непогана, і показники національного роумінгу свідчать про те, що наша мережа обслуговує не лише наших, а й сотні тисяч абонентів інших операторів, у нас попереду ще дуже багато роботи.
Я розумію, що зараз зв’язок – це питання безпеки, тому всі наші зусилля спрямовуємо на посилення мережі там, де зростає трафік, покращенню наших алгоритмів оптимізації мережі під час відключень світла та комплектації нових бригад генераторами, якщо ситуація з електроенергією буде погіршуватися.
