`

СПЕЦІАЛЬНІ
ПАРТНЕРИ
ПРОЕКТУ

Чи використовує ваша компанія ChatGPT в роботі?

BEST CIO

Определение наиболее профессиональных ИТ-управленцев, лидеров и экспертов в своих отраслях

Человек года

Кто внес наибольший вклад в развитие украинского ИТ-рынка.

Продукт года

Награды «Продукт года» еженедельника «Компьютерное обозрение» за наиболее выдающиеся ИТ-товары

 

Михайло Литвиновский

Системи електронної недовіри

+11
голос

Країна робить реформи. Одна з них, це електронне урядування. А що саме важливе в урядуванні, правильно! Це документообіг. От і зробимо цей документообіг електронним. Як мінімум 19 Українських компаній пропонують свої розробки, що гордо іменуються системами електронного документообігу. Міністерства, відомства і держкомпанії, натхненно рапортують про перехід на системи електронного документообігу. Найбільш успішними, вважаються проекти, що керуються відставними генералами. Тепер ми можемо виміряти ефективність чиновника кількістю опрацьованих документів! Країна впевнено збільшує кількість документів вироблених за рік.

Тут ми попереду всього цивілізованого світу, бо аналогів таких інструментів ви не знайдете ні у світових корпораціях, ні в урядових установах світових держав лідерів. Там все ще продовжують користуватися, всім відомими продуктами із категорій: Системи Уніфікованих комунікації, Системи Управління Контентом , Системи Управління Сервісами, СRМ, ЕRP. В чому ж фішка? Чому Microsoft допустив таке відставання?

Перша фішка полягає в тому, що документ в системі електронного документообігу виглядає як справжній ДОКУМЕНТ створюючи ілюзію справжнього паперового. Навіть резолюції на ньому іноді виглядають як приклеєні листочки. Але це на поверхні. Основне питання яке вирішують системи електронного документообігу це: «А хто буде сидіти?». Бо документи в системах електронного документообігу підписуються «Юридично значимим підписом» — ЕЦП. Вважається що е-мейл, чи транзакцію з ERP системи, в прокуратуру не понесеш, а от якщо документ підписаний ЕЦП то інша справа. Ба, я бачив навидь як IT відділ серйозної державної установи приймав заявки на вирішення інцидентів тільки через е-документообіг, за підписом керівника департаменту. Ну так, це ж краще ніж паперова служебка. Тільки от не зрозуміло, як банки в банкоматах, примудряються видавати гроші без всякої ЕЦП освяченою компетентним органом.

Ще одна фішка в тому, що наш е-документообіг підтримує концепцію «начальник, як сервер». Коли будь який вхідний документ попадає до першої особи, щоб потім бути «розписаним» на кінцевого виконавця, щоб потім зібравши всі підписи, знову попасти на вершину організаційної ієрархії.

До чого це я? Я вважаю, що впровадження локальних систем електронного документообігу є шкідливим феноменом пострадянської бюрократичної культури, що попри видимий швидкий ефект, заморожує організаційний розвиток організації. Тим моїм колегам що, пішли сіяти розумне, добре і вічне в державні органи, я раджу дивитись на світову практику і впроваджувати не системи е-документообігу, а системи ефективної колективної роботи. Бо ми не унікальні і на жаль не очолюємо навіть рейтинг е-government. Бо самий великий гріх професіонала, це добре робити непотрібну роботу. Хоча, з Ілона Маска, що заключає контракт за допомогою двох рядків е-мейла, теж приклад брати не треба, бо кажуть що він напевно збанкрутує.

А чого я про це? Бо мав досвід переведення 40 тисячної організації, що споживала на квартал пару вагонів А4, на безпаперову роботу, без систем электронного документообiгу. Просто менеджмент прийняв рішення що, не документи повинні бігати а корисна робота повинна робитись. Деякі, це ще називають lean manufacturing. Ну да, Office 365, SAP згодились як інструменти.

Ready, set, buy! Посібник для початківців - як придбати Copilot для Microsoft 365

+11
голос

Напечатать Отправить другу

Читайте также

 

Ukraine

 

  •  Home  •  Ринок  •  IТ-директор  •  CloudComputing  •  Hard  •  Soft  •  Мережі  •  Безпека  •  Наука  •  IoT