+11 голос |
Попри виклики повномасштабної війни cashless залишається сталою звичкою українців, а популярність безконтактних оплат за допомогою смартфона та інших гаджетів з NFC помітно зросла. Такого висновку дійшли дослідники компанії InMind, що на замовлення Mastercard провели у листопаді – грудні 2022 року онлайн-опитування за участі 1502 респондентів.
Чергове дослідження ставлення українців до безготівкових платежів MasterIndex показало, що вже кожен другий (51%) здійснював такі види розрахунків протягом останнього рокую Це на 11 пунктів більше у порівнянні з 2021 роком. Третина українців стверджує, що готова повністю відмовитися від пластикових платіжних карток на користь цифрових у найближчі два роки.
Найбільш помітно частота безготівкових оплат впродовж року зросла у таких категоріях: комунальні послуги – де 75% опитаних здійснювали оплати у безготівковій формі завжди або найчастіше, ліки (61%), квитки на потяг, міжміські автобуси та літаки (47%), одяг та взуття (46%), а також проїзд у міському громадському транспорті (26%).
При розрахунках у фізичних торгових точках 59% українців обирають саме безготівкові оплати, а 8% взагалі уникають магазини, де можливість оплати карткою відсутня.
Серед платіжних сервісів, які набули актуальності під час війни, особливої уваги заслуговує послуга «Готівка на касі», що дозволяє знімати готівку безпосередньо на касах магазинів, АЗС, аптек та інших торговельних точок при оплаті покупок карткою. Цим сервісом минулого року скористалися 37% опитаних українців.
У 2022 році українці купували онлайн з такою ж частотою, як і в довоєнний рік: 88% мали досвід онлайн-замовлень, при цьому 64% опитаних робили покупки онлайн від одного до кількох разів на місяць. Дослідження показало, що в онлайн-оплатах українців помітно зросло використання цифрових гаманців (Apple Pay, Google Pay тощо) – 37% опитаних вказали такий варіант оплати як один із найчастіших. Це на 17 пунктів більше ніж роком раніше. Водночас знижується кількість людей, які оплачують онлайн-замовлення готівкою при отриманні товару: якщо у 2021 році таких було 39%, то минулого року їхня кількість зменшилася до 28%.
Важливою частиною життя українців стала благодійність. Згідно з останнім дослідженням MasterIndex дві третини (66%) українців жертвували гроші безготівково протягом року.
Також минулого року серед українців зростало зацікавлення криптовалютами. 30% респондентів здійснювали або планують здійснити операції з криптою: 13% вже мали такий досвід, що вдвічі більше ніж роком раніше, а 17% – планують здійснити відповідні фінансові операції упродовж найближчого року.
Про DCIM у забезпеченні успішної роботи ІТ-директора
+11 голос |