`

СПЕЦІАЛЬНІ
ПАРТНЕРИ
ПРОЕКТУ

Чи використовує ваша компанія ChatGPT в роботі?

BEST CIO

Определение наиболее профессиональных ИТ-управленцев, лидеров и экспертов в своих отраслях

Человек года

Кто внес наибольший вклад в развитие украинского ИТ-рынка.

Продукт года

Награды «Продукт года» еженедельника «Компьютерное обозрение» за наиболее выдающиеся ИТ-товары

 

Ігор Філіпенко

In DATA we TRUST

+22
голоса

Часто виникає ситуація коли компанії впроваджують нові сховища даних, сучасні системи бізнес-аналітики, а користувачі продовжують приймати рішення інтуїтивно. Ні, вони час від часу завантажують звіти та розглядають красиві дашборди. Але ці дані не основне джерело інформації для прийняття рішень. На цьому часто і закінчуються ініціативи з цифровізації. Одна із причин подібної ситуації – бізнес не довіряє даним в інформаційних системах.

In DATA we TRUST

Розглянемо детальніше як неточні дані та неналежне документування можуть сприяти недовірі менеджерів до даних, на основі яких вони мали б приймати рішення. Ось кілька прикладів, які допоможуть пролити світло на проблему.

Неточні дані

Уявіть, що ви менеджер з маркетингу, який запускає нову кампанію. Ви отримуєте дані про продажі, які вказують на раптовий сплеск попиту на певний продукт. Натхненний, ви виділяєте на кампанію більший бюджет. Однак пізніше виявляєте, що дані були неточними через технічний збій, а стрибок насправді був аномалією. Це призводить до марної трати ресурсів і втрати довіри до надійності даних.

В цьому випадку на допомогу прийшла б система прогнозування, яка показала б, що це нерелевантний поточним умовам стрибок продажів, а також система контролю якості та достовірності даних з встановленими допустимими межами значень продажів.

Неузгодженість визначень даних

Як фінансовий менеджер, ви відповідаєте за аналіз прибутковості різних бізнес-підрозділів. Однак ви виявляєте, що кожен підрозділ визначає поняття «прибуток» по-різному. Деякі включають накладні витрати, а інші ні. Така неузгодженість у визначеннях даних ускладнює порівняння та отримання точних висновків. Це змушує скептично ставитися до надійності даних і заважає приймати обґрунтовані рішення.

Для розв'язання цієї проблеми є ПЗ для створення каталогів даних і аналітики, що дозволяє не тільки описати кожен показник в бізнес-глосарії через формальне визначення, формули й регламенти розрахунку, але і зв’язати його з конкретними аналітичними звітами, таблицями й полями даних в облікових системах.

Відсутність контексту даних

Уявімо, що ви операційний менеджер, який оцінює ефективність ланцюжка постачання. Ви отримуєте звіт про затримки в доставці продукції. Однак відсутня важлива контекстна інформація. Наприклад, про погодні умови або обмеження постачальника. Без цього контексту ви ставите під сумнів правдивість даних і не можете визначити першопричину затримок.

Для розв'язання цієї проблеми підійдуть системи бізнес-аналітики, які дозволяють створювати історії даних, додаючи до них коментарі та додатковий контекст. А також вони надають можливість швидкої зміни горизонту аналізу, щоб визначити наскільки така ситуація є типовою для конкретного постачальника за всю історію роботи з ним. Інший спосіб вирішення – побудова прогнозної моделі, яка буде показувати вплив конкретних факторів на своєчасність доставки та робити прогноз термінів.

Відсутність послідовності обробки даних

Як менеджер з продажу, ви відповідаєте за аналіз показників залучення клієнтів. Однак, коли ви намагаєтеся відстежити джерело даних, ви потрапляєте в глухий кут. Немає чіткої послідовності перетворення даних від джерела їх виникнення в системі до показника звіту, що унеможливлює визначення того, як вони були зібрані, перетворені або агреговані. Така непрозорість викликає сумніви щодо точності та надійності даних.

Зазвичай каталоги даних мають функціональність, що дає можливість автоматично або вручну прописати весь шлях даних від поля в таблиці облікової системи до конкретного бізнес-показника в глосарії. Це також дозволяє провести оптимізацію показників у звітах і видалити дублі та неточності.

Застаріла документація даних

Уявіть себе HR-менеджером, який намагається проаналізувати рівень плинності кадрів. Ви копаєтесь у документації, але виявляєте, що вона не оновлювалась роками. Ролі співробітників, відділи та назви посад змінилися, що зробило дані застарілими та ненадійними. Ця застаріла документація породжує скептицизм і підриває вашу впевненість у прийнятті рішень на основі даних.

Для розв'язання таких задач є спеціалізовані системи Master Data Management, які дозволяють проводити узгодження даних довідників із різних систем та відстежувати всі зміни у часі.

Отже, розв’язання цих проблем є життєво важливим для побудови довіри до даних. Впроваджуючи надійний контроль якості даних, встановлюючи чіткі визначення даних, документуючи походження даних і регулярно оновлюючи документацію, ми можемо підвищити точність даних і надати менеджерам впевненості, необхідної для прийняття обґрунтованих рішень.

Пам'ятайте, що управління даними відіграє вирішальну роль у забезпеченні точності, надійності та достовірності даних. Тому важливо впроваджувати кращі практики роботи з даними та розвивати культуру, засновану на даних, що дає можливість менеджерам повністю довіряти даним, на основі яких вони приймають рішення.

Ready, set, buy! Посібник для початківців - як придбати Copilot для Microsoft 365

+22
голоса

Напечатать Отправить другу

Читайте также

Візьмемо Найк, супер пупер мега крута корпорація, жодні біг дата не прорахували декілька провальних рекламних компаній з товстими тьотками. А вони ж точно користуються біг дата. І шо? ідо лампади, всі ваші біг дата з аналітикою, якшо умовному керівнику самодуру типу Ілона Маска захочиться пограти в диктатуру. Да і знову візьмемо біг-дата для того ж Найку. Що вони в тих даних побачать? Які дані? розмір моеї ноги, чи яким спортом я займаюся? До сраки ці дані про кліента. Стать, вік, раса і все таке інше, воно аж ніяк не допомагає їм в рекламі як показує практика. Біг дата це дані скоріше про внутрішню кухню компаній, про їх аренду, персонал і таке інше. Для малих фірм до 100 чоловік це ваще смішна назва. Біг-дата для аналізу хедхантер манагера на 100 чоловік, це звучить бредово. 100 людей можна і в екселі проаналізувати.
Висновок чисто мій - біг-дата, новомодна іграшка, доцільність якої підтверджена лише розробниками софта для біг-дата даних.

Вікторе, вітаю.
Нажаль, Ви тут трохи змішали все у вінігрет. BigData - це не синонім аналітики. Це не синонім прийняття рішень на основі даних. Це не синонім великого бізнесу. BigData має досить конкретне визначення. Більш детально мабудь напишу в наступній статті. Але Ви можете погуглити 4V Big Data, 5V Big Data чи навіть 6V BigData, щоб більше детальніше розібратися про що мова.
Нажаль, всі приклади, що Ви навели не мають до BigData жодного відношення. Для їх реалізації достатньо структурованих даних звичайного об'єму.
Можливо виробник спортивного одягу захоче відслідковувати рух покупців по зонам своїх фірмових магазинів, то потрібно буде організувати обробку потокових даних з обладнання, але і там не буде захмарних об'ємів.
А "мала фірма на 100 чоловік" може мати виробничу лінію, датчики якої будуть генерувати мегабайти в секунду і потрібно буде все це збирати, аналізувати і прогнозувати на основі цих даних. Так що BigData, то не про розмір компанії.
Дані про клієнта - один із активів компанії. Ми використовуємо їх майже на кожному проекті, щоб дати можливість бізнесу більш ефективно працювати. Причому, зазвичай, вистачає даних, які зберігаються в core-системах, без використання зовнішніх джерел.
Тому не важливо чи Big у Вас Data, чи Small, коли мова йде про якість даних і довіру до цих даних. Бо немає довіри - немає прийняття рішень за базі цих даних, або приймаються неправильні рішення.
А знайти дані і прибуткові бізнес-кейси для їх ефективного використання можна навіть для "хедхантер манагера на 100 чоловік" :-)

 

Ukraine

 

  •  Home  •  Ринок  •  IТ-директор  •  CloudComputing  •  Hard  •  Soft  •  Мережі  •  Безпека  •  Наука  •  IoT