`

СПЕЦІАЛЬНІ
ПАРТНЕРИ
ПРОЕКТУ

Чи використовує ваша компанія ChatGPT в роботі?

BEST CIO

Определение наиболее профессиональных ИТ-управленцев, лидеров и экспертов в своих отраслях

Человек года

Кто внес наибольший вклад в развитие украинского ИТ-рынка.

Продукт года

Награды «Продукт года» еженедельника «Компьютерное обозрение» за наиболее выдающиеся ИТ-товары

 

Sergey Petrenko

Twitter проти клієнтів

+22
голоса

Минулого тижня стало остаточно зрозуміло – ера сторонніх клієнтів до сервісу Twitter закінчена. Спочатку негласно, заборонивши доступ до API для чинних клієнтів, а потім і офіційно, внісши зміни до Developers Agreement, соціальна мережа заборонила створювати продукти та сервіси, аналогічні продуктам Twitter.

Самі клієнти вже почали видаляти свої додатки з магазинів додатків – який сенс їх тримати там, якщо основну функціональність заблоковано і, як відомо, ніколи не буде розблоковано.

Twitter проти клієнтів

При цьому жодної офіційної позиції, крім обтічного твіту в акаунті TwitterDev, мережа так і не висловила. Ілон Маск, який пише в день купу повідомлень, включаючи роз'яснення, як користуватися тією чи іншою новою функцією, жодного слова про ситуацію із забороною сторонніх клієнтів не написав. Вочевидь, сформувати якусь виразну версію, хоч скільки-небудь узгоджену з рештою заяв – включаючи ті, що про свободу слова, – не виходить навіть у нього.

Історія відносин Twitter із додатками для свого сервісу завжди була дивною. Бурхливо зростаючий відразу після запуску сервіс мав багато проблем зі стабільністю роботи й, запустивши API, зіткнувся з додатковою загрозою стабільності у вигляді сторонніх клієнтів. Старожили пам'ятають ліміти на використання API та складності використання сторонніх клієнтів – при цьому жодних інших тривалий час і не було. Перший сторонній клієнт для робочого столу – Twitterific – був випущений у січні 2007 року, його версія для iOS стала доступною у 2008-му. Тоді ж вийшов Tweetie, який був через два роки куплений самим Twitter і перевипущений під назвою Twitter for iOS/Mac. У 2010-му з’явилися фірмові клієнти для Android і Blackberry, що не завадило розвиватися стороннім клієнтам під Android.

Тертя між сервісом та клієнтами виникали регулярно – при Діку Костоло, CEO Twitter з жовтня 2010 до червня 2015 року, сервіс вводив нові принципи авторизації клієнтів, переставав показувати джерела твітів (тобто назву клієнта та посилання на нього), не всі функції сервісу були доступні API для клієнтів. Хоча загалом ніякої війни не було – що не заважало мережевим ентузіастам регулярно дорікати Костолу за «закрити» екосистему Twitter.

Ще один феномен – більшість сторонніх клієнтів були платними чи містили платні функції. Тобто, користувачі добровільно платили за зручний продукт до безкоштовного сервісу, у якого були свої безплатні клієнти з аналогічною функціональністю.

Ілон Маск, як відомо, подібними дрібницями не займається – лише через три місяці після покупки компанії він одноосібно вирішив легко заблокувати всі сторонні клієнти.

Про причини можна лише гадати. Передбачається, що таким чином Маск хоче збільшити покази реклами – сторонні клієнти її не показують, а це основне джерело доходів компанії. Але це має дуже просте пояснення. Стороннім клієнтам ніхто не пропонував показувати рекламу. На додаток, з розробниками платних клієнтів можна було б обговорювати схему відрахувань на користь Twitter за користування API для створення комерційних продуктів – це було б справедливо і гарантувало певний дохід.

З іншого боку, за умов масового догляду рекламодавців немає сенсу боротися збільшення рекламного інвентарю. Швидше навпаки – реклама у Twitter показується на основі аукціону, догляд рекламодавців знижує конкуренцію за показ, тобто знижуються ставки та підсумковий CPM (вартість за тисячу показів) реклами, а збільшення показів ще більше знижує «температуру аукціону». При цьому кожен показ реклами має свою собівартість і вона не дорівнює нулю.

Мені здається, що можливим поясненням може бути прагнення Маска зменшувати витрати. Сторонні клієнти створюють певне навантаження на API, щоб його обслужити, потрібні сервери, дата-центри та люди. Скоротивши навантаження, скажімо, наполовину, можна помітно зменшити витрати на всі ці елементи. Ось він і скорочує.

Залишається лише питання, куди сервіс прийде у результаті? При падінні доходу на 35-40% (якщо вірити витокам, які сталися раніше) компанія, яка ще вчора заробляла п'ять із лишком мільярдів на рік, неминуче зіткнеться зі збитком, навіть після скорочень і звільнень, що досягли 80% персоналу. Тим більше, що скорочені та звільнені зараз подають до судів, а наприкінці місяця Twitter чекає виплата перших відсотків за позикою в 13 млрд доларів, які були залучені Маском для покупки компанії. Що вимкне Маск завтра, щоб ще більше заощадити?

P.S. Щоб ще більше спантеличити спостерігачів, Маск заявив, що реклама в Twitter показується занадто часто і занадто велика. Він щось із цим зробить і запустить дорогу передплату зовсім без реклами.

Twitter проти клієнтів

Twitter проти клієнтів

 

Стратегія охолодження ЦОД для епохи AI

+22
голоса

Напечатать Отправить другу

Читайте также

 

Ukraine

 

  •  Home  •  Ринок  •  IТ-директор  •  CloudComputing  •  Hard  •  Soft  •  Мережі  •  Безпека  •  Наука  •  IoT