`

СПЕЦІАЛЬНІ
ПАРТНЕРИ
ПРОЕКТУ

Чи використовує ваша компанія ChatGPT в роботі?

BEST CIO

Определение наиболее профессиональных ИТ-управленцев, лидеров и экспертов в своих отраслях

Человек года

Кто внес наибольший вклад в развитие украинского ИТ-рынка.

Продукт года

Награды «Продукт года» еженедельника «Компьютерное обозрение» за наиболее выдающиеся ИТ-товары

 

Володимир Поздняков

Система аварійного живлення будинку від електромобіля

+22
голоса

Саме така функціональність реалізована у моєму проєкті розумного будинку.

Ядром системи є сонячний інвертор MUST PV18-3024 VPK. Такі самі ми використовували для побудови системи безперебійного живлення в ПКУ ППО. Потрапив на цю модель випадково, коли у вересні шукав прилади для переобладнання кунгів, та вирішив також купити, для себе, адже ще до 24.02.22 планував встановити в будинку щось подібне. Як виявилося пізніше, покупка була вдалою. Цей інвертор номінальною потужністю 2,5 кВт дозволяє забезпечити живлення будинку з генератора, сонячних панелей, або будь-якого іншого джерела, а також використовувати для аварійного зберігання електроенергії зовнішні свинцево-кислотні (у т.ч. AGM) та літієві (у т.ч. LiFePo4) АКБ на 24 В.

Зараз у нас дві пари AGM Exide 105 Ah, тобто сумарно 24V x 210 Ah. Їх вистачає приблизно на 6-8 годин, в залежності від навантаження та погодних умов. Але вже куплені закордоном та скоро приїдуть в Україну модулі LiFePo4 сумарною місткістю 24V x 280 Ah, що дозволить суттєво підвищити ефективність системи, адже такі батареї заряджаються набагато швидше, мають в декілька разів більшій життєвий цикл (4000-6000 циклів в порівнянні з 400-600 в AGM), нормально витримують низку температуру та глибокий розряд. Цікаво, що бюджет цих придбаних у Європі LiFePo4 майже такий самий, як 4 шт АКБ AGM 105 Ah, куплених в Україні. Справжня ціна інвертора Must (або аналогів) приблизно 300 дол. За таку ціну їх можна (було) купити в Польщі.

Електрична мережа будинку побудована таким чином, що всі важливі для комфорту споживачі об’єднані в аварійну групу: помпова станція, система фільтрації води, циркуляційні помпи системи опалення, станція ГВП, охоронна система, комутаційне обладнання (Інтернет та розумний будинок), холодильник, світло (по всьому будинку), декілька розеток на першому поверсі, гараж (ворота, світло, розетки). Інвертор встановлений саме до цієї групи, та коли є централізоване електроживлення, працює в режимі bypass + заряджає АКБ. Коли «світло» зникає, він миттєво перемикатися на акумуляторні батареї. Якщо їх заряд закінчується – він вимикається. Або ми можемо подати живлення на нього з генератора, або з електромобіля, який підтримує такий режим.

Ідея використовувати RAV4 EV як powerbank для живлення будинку вітала у повітрі, адже він має батарею 41,5 кВт, з яких у нормальному режимі доступно приблизно 35 кВт. З таким запасом можна забути про генератор та витримувати блекаути довжиною дві-три доби. Нарешті цю ідею реалізував Александр Кадолба, за що йому велика подяка!

Отже, маємо повністю герметичний адаптер V2H (vehicle to home adapter), який встановлюється під капотом. Максимальна потужність 5000 Вт чистого синуса. Є захист від перегріву та від короткого замкнення. В нашому випадку з середнім навантаженням 300-350 Вт на годину, за три години відключення «світла» авто втрачає приблизно 5-6 км запасу ходу зі 100, тобто 5% заряду (!). Про блекаути та бензиновий генератор можна забути. Тож, як і раніше, я впевнений, що все буде EV!

Ready, set, buy! Посібник для початківців - як придбати Copilot для Microsoft 365

+22
голоса

Напечатать Отправить другу

Читайте также

 

Ukraine

 

  •  Home  •  Ринок  •  IТ-директор  •  CloudComputing  •  Hard  •  Soft  •  Мережі  •  Безпека  •  Наука  •  IoT