Протягом 2022 року 63% українців користувалися послугами онлайн. У 2021 році цей показник був 60%, а в 2020 році – лише 53%. Найпопулярнішими сервісами залишилися застосунок або портал Дія. Так, завдяки Дії на 10% більше українців стали користуватися послугами онлайн.
Про це свідчать результати щорічного всеукраїнського опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології у вересні 2022 року на замовлення Програми розвитку ООН в Україні за підтримки Швеції й у партнерстві з Мінцифрою.
Загалом 3 з 5 дорослих українців протягом року користувалися електронними державними послугами. Окрім цього, значно зросла кількість респондентів, які користувалися застосунком чи порталом Дія. У 2022 році цей показник становить 52%, у 2021 – 30%, а в 2020 – 13%. Тобто за три роки частка користувачів зросла в 4 рази. При цьому 79% респондентів, які користувалися державними електронними послугами, вважають досвід позитивним дуже позитивним.
«Ми продовжуємо будувати найзручнішу державу у світі з точки зору отримання держпослуг. Протягом року Мінцифра активно працювала над розвитком Дії. За цей час до застосунку приєдналися 6 млн користувачів. Зараз Дією користуються понад 18,5 млн українців, а вебпорталом – майже 22 млн. Той факт, що українці дедалі більше користуються державними електронними послугами, і абсолютна більшість позитивно оцінює свій досвід, свідчить, що наші зусилля дають свої результати», – зазначив керівник із розвитку електронних послуг у Міністерстві цифрової трансформації України Мстислав Банік.
Під час повномасштабної війни українці переконалися у важливості онлайн-взаємодії з державою. Адже не кожен мав змогу скористатися держпослугами офлайн. До того ж, за останній рік значно зросла кількість внутрішньо переміщених осіб, які потребують підтримки і допомоги від держави.
«Опитування з’ясувало, що найбільше державними е-послугами користувалися молодші респонденти, а також жителі більших населених пунктів та більш освічені респонденти. Так, 82,5% респондентів серед 18-29-річних користувалися принаймні однією послугою, тоді як серед людей віком понад 70 років – 28%», – повідомив заступник директора Київського міжнародного інституту соціології Антон Грушецький.
Як показало дослідження, цифровий розрив між віковими категоріями скорочується. За останні три роки з 2020 року рівень користування електронними послугами найбільше зріс саме серед людей старших вікових категорій: на 52% серед людей віком 70 і більше років та на 30% серед 50-69-річних. Для порівняння: цей показник зріс на 11% серед 18-29-річних та 18% – серед 30-49-річних.
Загалом, 72% респондентів регулярно користуються інтернетом на щоденній основі, — показало дослідження. Ще 13% користуються інтернетом нерегулярно – 2-3 години на тиждень і рідше. Не користуються інтернетом узагалі 14% респондентів.
Стратегія охолодження ЦОД для епохи AI