Згідно з новим звітом IDC, світовий ринок уніфікованих комунікацій та спільної роботи (Unified Communications and Collaboration, UC&C) у 2024 році досягне 69,1 мільярда доларів, що на 7,5% більше, ніж у минулому році. Очікується, що впродовж прогнозованого періоду 2023-2028 рр. середньорічний темп зростання ринку UC&C буде дещо нижчим - 5,7% - і досягне 85 млрд дол. до кінця означеного строку.
«Ринок UC&C став зрілим після того, як за останні кілька років компанії зробили значні інвестиції, щоб відповідати зміненому робочому середовищу, - зазначає Джітеш Гера (Jitesh Gera), менеджер з досліджень у сфері уніфікованих комунікацій та спільної роботи в IDC. - Крім того, переповнений ринок UC&C призвів до комерціалізації багатьох рішень. Однак зараз штучний інтелект повністю змінює правила гри, оскільки привносить нову хвилю нових і диференційованих можливостей, які, ймовірно, привернуть більше інвестицій у найближчі роки, оскільки компанії змагатимуться за підвищення продуктивності співробітників і кращу взаємодію з клієнтами».
Якщо розглядати ключові технологічні напрямки ринку UC&C, то на два сегменти програмного забезпечення - UC-співпраця (програмне забезпечення для проведення нарад без підписки на голосову телефонію) та уніфіковані комунікації як послуга (UCaaS, програмне забезпечення для проведення нарад з підпискою на голосову телефонію) - припадає більша частина доходів світового ринку (89% у 2023 році). Очікується, що їхня частка збільшуватиметься й надалі, оскільки зростання сегментів апаратного забезпечення (IP-телефонії та корпоративних систем відеоконференцзв'язку) протягом прогнозованого періоду стане негативним. Тим часом, сегмент UC-співпраці, за прогнозами, випереджатиме загальний ринок з п'ятирічним середньорічним темпом зростання на рівні 7,6%.
Microsoft продовжує лідирувати на світовому ринку UC&C з часткою 44,7% за доходами в першому кварталі 2024 року. Zoom та Cisco йдуть з невеликим відривом з 6,4% та 5,5% відповідно. Решта ринку значною мірою фрагментована кількома меншими гравцями, які зосереджені переважно на певних галузевих вертикалях або на малому та середньому бізнесі у своїх географічних регіонах.
Серед факторів, що сприяють впровадженню UC&C, є постійне впровадження можливостей штучного інтелекту в рішеннях UC&C. Сюди входять сситкеми для відеоконференцій і телефонії з підтримкою АІ, які допомагають підвищити продуктивність, а також можливості, що покращують бізнес-результати для співробітників і клієнтів. IDC також очікує, що з часом хмарні UC&C розгортання будуть збільшуватися, замінюючи локальні впровадження, оскільки безпека і цілісність даних продовжують покращуватися. А інтеграція рішень UC з платформами контакт-центрів продовжиться, оскільки покупці прагнуть спростити свої технологічні стеки і знизити адміністративне навантаження, щоб працювати з єдиними постачальниками можливостей UC, CC і CPaaS.
Стратегія охолодження ЦОД для епохи AI