Згідно з попередніми даними щоквартального світового трекера IDC, поставки смартфонів у Китаї зросли на 8,9% у річному обчисленні до 71,6 млн одиниць у ІІ кв. 2024 року.
Зростання фіксувалося третій квартал поспіль. Було поставлено 140,8 млн одиниць поставок у першій половині 2024 року, що на 7,7% більше, ніж у попередньому році.
Китайськітвиробники, зокрема vivo, Huawei та Xiaomi, з великим двозначним зростанням, зробили найбільший внесок у продажі. Це призвело до витіснення Apple з Топ-5 на 6-ту позицію і дозволило місцевим гравцям знову домінувати у першій пʼятірці після майже чотирирічної перерви. Хоча цінові акції допомогли покращити попит на iPhone у ІІ кв., Apple все одно зазнала падіння на 3,1% у річному вимірі, тоді як загальний ринок Android-пристроїв у країні зріс на 11,1%.
«Бренд vivo зайняв перше місце, досягнувши значного підйому з п’ятого місця в минулому кварталі, в основному завдяки новим продуктам, які були добре прийняті в сегменті низького та середнього цінового діапазону, - зазначив Артур Го (Arthur Guo), старший аналітик відділу досліджень клієнтських систем IDC в Китаї. - Однак у першому півріччі Huawei була лідером на ринку, незважаючи на торговельні обмеження США, ще більше скоротивши розрив з Apple у сегменті вище 600 доларів».
«У Китаї також спостерігається тенденція до преміалізації, оскільки споживачі прагнуть користуватися своїми пристроями довше. Це призвело до того, що частка поставок пристроїв вартістю понад 600 доларів США зросла майже до 26% у другому кварталі з 23% за аналогічний період минулого року, - наголосив Джейкоб Чжу (Jacob Zhu), аналітик з клієнтських пристроїв в IDC в Азійсько-Тихоокеанському регіоні. - Хоча деякі споживачі стали більш свідомими щодо бюджету і схиляються до купівлі дешевших смартфонів на тлі м’якшого, ніж очікувалося, відновлення економіки, це створює нові можливості на ринку вживаних телефонів, які не можна ігнорувати».
Друга аналітична компанія, Counterpoint, теж представила свої дані щодо продажів смартфонів у Китаї зросли у другому кварталі 2024 року - на 6%. Високі квартальні показники частково зумовлені зростанням продажів на 6,8% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року під час фестивалю шопінгу 618, що проходив у червні, коли покупці мали змогу скористатися вигідними пропозиціями.
Counterpoint зазначає, що vivo зберегла лідерство на китайському ринку смартфонів з часткою 18,5% в означений період, за нею йдуть Apple з 15,5% і Huawei з 15,4%. Бренд vivo не тільки зберіг лідерство, але й покращив асортимент. Преміальна серія X забезпечила більшу частку продажів, ніж у минулі роки. Протягом кварталу до серії X додалася модель X100 Ultra, яка пропонує посунуті можливості для фотозйомки.
Тим часом на iPhone 15 Pro і Pro Max припало близько 50% продажів Apple у другому кварталі в Китаї, що перевищує показник 47% у відповідному кварталі минулого року. Це свідчить про те, що китайські користувачі iOS віддають перевагу моделям Pro, оскільки вони пропонують кращі можливості для обробки даних, фотографування та відображення.
Продажі Huawei зросли на 44,5% у другому кварталі, що є найкращим показником серед виробників у Китаї, завдяки серіям Pura 70 та Nova 12. Однак ринкова частка Huawei у 15,4% протягом кварталу все ще була нижчою за піковий показник близько 30%, якого вона досягла у 2020 році.
У другому кварталі 2024 року виробники оновили свої продукти середнього класу, зокрема vivo S19, OPPO Reno12 та HONOR 200. Ці продукти мають розширені можливості фотозйомки, особливо для селфі, і барвистий дизайн задньої кришки, щоб привабити користувачів-жінок.
Виробники розпочали маркетингові кампанії зі застосування АІ, використовуючи функції генеративного АІ для диференціації своїх продуктів у преміум- і середньоцінових сегментах. Типовим прикладом використання є усунення небажаних об’єктів на фоні зображення, що стало практичною і добре сприйнятою новою функцією камери. Counterpoint очікує, що в другому півріччі 2024 року виробники-новатори запропонують китайським користувачам смартфонів ще більше інновацій на основі AI.
Як показують останні дослідження Canalys, у другому кварталі 2024 року ринок смартфонів у Китаї зріс на 10% у річному обчисленні, а поставки перевищили 70 мільйонів одиниць.
Згідно з даними цієї аналітичної компанії vivo повернула собі перше місце, відвантаживши 13,1 мільйона пристроїв, що дало її 19% ринку. Це зростання на 15% при порівнянні з попереднім роком і було зумовлене високими показниками в офлайн-каналах та активними онлайн-продажами під час фестивалю електронної комерції «618».
OPPO посіла друге місце, відвантаживши 11,3 мільйона смартфонів, завдяки запуску нової серії Reno 12.
HONOR посіла третє місце з поставками у 10,7 мільйона, що на 4% більше, ніж у минулому році.
Huawei згідно з замірюваннями Canalys отримала четверте місце з поставками на рівні 10,6 млн пристроїв, хоча її зростання дещо сповільнилося.
Xiaomi продемонструвала збільшення продажів на 17% у річному обчисленні і знову увійшла до п'ятірки лідерів, відвантаживши 10 млн смартфонів. Значний маркетинговий галас цього кварталу навколо першого електромобіля Xiaomi, SU7, став одним із факторів, що сприяли високим продажам смартфонів K70 та флагманської 14-ї серії.
Apple посіла шосте місце з часткою ринку 14%, що на 2% менше, ніж у другому кварталі минулого року.
«Китайський ринок нарешті вирівнюється зі світовими темпами відновлення, - коментує менеджер з досліджень Canalys Ембер Лю (Amber Liu). - Це значною мірою було зумовлено пропозицією, яка використовує загальнонаціональні розпродажі, такі як «618». У співпраці з платформами електронної комерції виробники смартфонів ініціювали промо-цикл зі значними знижками та акціями, який розпочався набагато раніше цього року. Крім того, вендори з широким портфоліо смарт-пристроїв, такі як Huawei і Xiaomi, посилюють свої переваги в офлайн-каналах, розширюючи коло своїх партнерів і просуваючи перепродажі та перехресні продажі продуктів в рамках своїх екосистем смарт-пристроїв».
«Це перший квартал в історії, коли вітчизняні виробники домінують на всіх п'яти провідних позиціях, - додав аналітик Canalys Research Лукас Чжонг (Lucas Zhong). - Стратегії китайських виробників щодо високотехнологічних продуктів та їх тісна співпраця з місцевими каналами продажів починають приносити свої плоди у вигляді апаратних та програмних функцій. Останній Magic V3 від HONOR, який використовує GenAI, значно покращив користувацький досвід складаних пристроїв. І навпаки, Apple стикається з проблемами у континентальному Китаї. Нинішня стратегія вендора підтримує здоровий рівень запасів і має на меті стабілізувати роздрібні ціни та захистити маржу партнерів по каналах збуту. У довгостроковій перспективі китайський ринок смартфонів високого рівня має багато можливостей. Місцеві бренди, такі як Huawei, HONOR, OPPO та vivo, лідирують, впроваджуючи такі технології, як GenAI, у свої продукти та послуги. Крім того, локалізація інтелектуальних сервісів Apple у материковому Китаї матиме вирішальне значення у наступні 12 місяців».
«Зростання у другому кварталі свідчить про поступову нормалізацію ринку, але ми все ще очікуємо скромного однозначного відновлення за підсумками року, - підкреслив старший аналітик Canalys Тобі Чжу (Toby Zhu). - Три ключові тенденції впливатимуть на ринковий ландшафт у другій половині 2024 року. По-перше, ринок буде уважно стежити за майбутнім запуском Huawei HarmonyOS Next, оскільки вендор прагне позиціонувати її як третю основну мобільну ОС поряд з Android та iOS. Крім того, місцеві гравці інвестують в інфраструктуру штучного інтелекту, розробляють власні моделі та створюють додатки зі штучним інтелектом як ключові конкурентні переваги, щоб підірвати висококласний сегмент. Нарешті, інтенсивна внутрішня конкуренція також стимулює експансію за кордон, і очікується, що китайські бренди досягнуть нових віх на міжнародних ринках протягом решти 2024 року».
Стратегія охолодження ЦОД для епохи AI