Останні дані Canalys показують, що світові поставки ПК (включно з планшетами) впали на 21% у IV кв. 2022 року, до 105,6 млн одиниць.
Таким чином, за весь минулий рік поставки ПК і планшетів склали 434,5 млн одиниць, що на 13% менше, ніж у 2021 році, коли було відвантажено майже півмільярда пристроїв.
Ринок планшетів виявився стійким у IV кв., продемонструвавши зростання поставок на 1% і досягнувши позначки 42,3 млн одиниць. Минулий рік завершився поставками 150,8 млн планшетів, що на 5% менше, ніж у 2021 році.
Відгрузки хромбуків досягли 3,6 млн одиниць у IV кв., що на 10% менше в річному обчисленні. Таким чином, за весь минулий рік поставки склали 17,7 млн одиниць, що на 48% менше, ніж у 2021 році.
Світові поставки планшетів зросли після трьох кварталів падіння поспіль, збільшившись у IV кв. 2022 року лише на 1% в річному обчисленні.
Apple утримала перше місце в рейтингу, відвантаживши 19 мільйонів пристроїв і зайнявши колосальну частку ринку в 46% у всьому світі, завдяки перехідному попиту та запуску нових iPad M2.
Друге місце посіла компанія Samsung з показником 7,6 мільйона пристроїв, поставки якої зросли на 10%, що дозволило їй завоювати 18% частки ринку.
Компанія Amazon, що посіла третє місце, відвантажила 3,5 мільйона пристроїв після падіння на 10% у річному обчисленні, запобігши ще більшому падінню завдяки значним знижкам на свої планшети Fire під час "Чорної п'ятниці".
Lenovo і Huawei посіли четверте і п'яте місця з великим падінням на 51% і 36% відповідно.
Загальний обсяг поставок інших виробників зріс на 4%, що свідчить про вихід на ринок планшетів нових постачальників.
«Попит на планшети залишається високим, попри погіршення економічних умов, - говорить Хімані Мукка, аналітик Canalys. - Лідер ринку компанія Apple сприяла загальному зростанню завдяки запуску нових продуктів преміум-класу, демонструючи, що споживачі позитивно реагують на переконливі інновації в цій галузі. Значні знижки та акції, організовані постачальниками та ритейлерами під час святкового сезону, також сприяли зростанню попиту, оскільки споживачі прагнули збільшити свої бюджети. Однак на комерційному фронті як бізнес, так і уряди прийняли більш обережний підхід до витрат на ІТ, призупинивши деякі плани цифрової трансформації, які передбачали закупівлю планшетів».
«Всупереч зниженням в порівнянні з 2021 роком, обсяги поставок планшетів у 2022 році значно перевищили допандемічний рівень, і можливості для подальшого зростання залишаються незмінними, - додав Мукка. - Потреба в діджиталізації освіти залишається високою на ринках, що розвиваються, які часто віддають перевагу планшетам перед ноутбуками через переваги в ціні та можливостях підключення. Вендори докладають зусиль, щоб увійти в цей сегмент і отримати перевагу першопрохідця. На виставці CES 2023 до планшетів також відновився інтерес і з'явилися інновації, спрямовані на підвищення продуктивності та покращення користувацького досвіду. Мобільні працівники, споживачі, точки контакту з клієнтами та офісні конференц-центри - це ті комерційні рубежі, де планшети, швидше за все, матимуть успіх».
Хоча продажі хромбуків скорочуються шостий квартал поспіль, падіння в IV кв. 2022 року було м'якшим, ніж у попередні п'ять кварталів, і поставки скоротилися лише на 10% у річному обчисленні.
«Значні знижки в роздрібній торгівлі та активізація шкільних закупівель принесли певний перепочинок на ринок хромбуків, - говорить Ішан Датт, (Ishan Dutt) старший аналітик Canalys. Але загальний обсяг поставок у торік скоротився майже на 50% порівняно з 2021 роком, що підкреслює, наскільки "повернення до нормального стану" вплинуло на стан сегмента. Оскільки вихід на комерційні ринки залишається складним завданням, а споживчі витрати обмежені, постачальники Chromebook очікують на цикл оновлення освітніх програм на ключових ринках, таких як США, Японія та Європа, щоб знову досягти значних обсягів продажів. Зважаючи на поточний тиск на бюджети державного сектору, Canalys очікує, що цей рік принесе лише окремі можливості, оскільки короткострокова ліквідація запасів залишається в центрі уваги вендорів і каналів напередодні сезону повернення до школи. Значне зростання, ймовірно, відбудеться лише у 2024 році, коли пристрої, придбані під час піку пандемії, підійдуть до кінця свого життєвого циклу. Також з'явиться можливість запропонувати більш якісні продукти, оскільки учні та вчителі мають більші очікування щодо пристроїв, які використовуються так часто. Оскільки цифрові навчальні програми міцно увійшли в освітні системи, довгостроковий попит на хромбук буде стабільним і циклічним».
HP повернула собі перше місце серед виробників хромбуків і стала єдиним постачальником, який продемонстрував зростання в IV кв. 2022 року, збільшивши поставки на 117% в річному обчисленні до трохи більше мільйона одиниць.
Acer повернулася на друге місце, зафіксувавши 710 000 поставок за квартал після зниження на 22%.
Lenovo посіла третє місце з показником 550 000 одиниць, що на 27% менше, ніж було.
Dell і Asus посіли четверте і п'яте місця, продемонструвавши падіння на 25% і 37% відповідно.
На загальному ринку ПК (настільні комп'ютери, ноутбуки та планшети) у IV кв. 2022 року Apple посіла перше місце з 25,5 мільйонами відвантажених пристроїв, що на 5% більше, ніж у попередньому році, і збільшила свою частку ринку до 24%.
Lenovo посіла друге місце, поступившись першим місцем Apple за аналогічний період минулого року, з 17,9 мільйонами відвантажених систем і падінням на 32% в річному обчисленні.
HP та Dell залишилися на третьому і четвертому місцях з показниками 13,2 мільйона і 10,9 мільйона відповідно.
Samsung, завдяки зростанню продажів планшетів, замикає п'ятірку лідерів з зростанням на 6% у річному обчисленні та 8,3 мільйонами відвантажених пристроїв.
Стратегія охолодження ЦОД для епохи AI