Reuters пише, що Китай домінує на ринку електромобілів, але тепер він переслідує Tesla в гонці за створенням роботів-гуманоїдів.
На Всесвітній конференції робототехніки цього тижня в Пекіні понад два десятки китайських компаній продемонстрували людиноподібних роботів, призначених для роботи на заводах і складах.
Поштовх Китаю в цю галузь, що розвивається, ґрунтується на формулі, яка стояла за початковим розвитком електромобілів більше десяти років тому: державна підтримка, нещадна цінова конкуренція з боку широкого кола нових учасників і глибокий ланцюжок поставок.
«Китайська індустрія людиноподібних роботів демонструє явні переваги в інтеграції ланцюжка поставок і можливостях масового виробництва», - сказав Арджен Рао (Arjen Rao), аналітик китайського дослідницького інституту LeadLeo.
У січні Пекін створив державний фонд робототехніки з бюджетом 1,4 млрд дол., а в липні Шанхай оголосив про плани створити фонд гуманоїдної індустрії з бюджетом 1,4 млрд доларів.
Роботи, представлені на виставці цього тижня, походять від тих самих вітчизняних постачальників, які піднялися на хвилі електромобілів, включаючи виробників акумуляторів і датчиків.
У січні Goldman Sachs прогнозував, що до 2035 року річний світовий ринок людиноподібних роботів досягне 38 мільярдів доларів, при цьому буде здійснено майже 1,4 мільйона поставок для споживчих і промислових застосувань. За оцінками банку, вартість матеріалів для їх створення впала до 150 000 доларів за штуку в 2023 році, не враховуючи витрат на дослідження і розробки.
«Є великий простір для зниження вартості, - заявив Ху Дебо (Hu Debo), генеральний директор Shanghai Kepler Exploration Robotics, компанії, співзасновником якої він став минулого року, натхненний людиноподібним роботом Optimus від Tesla. - Китай спеціалізується на швидкій ітерації та виробництві».
Компанія Ху працює над п'ятою версією робота-робітника для випробування на заводах. Він очікує, що ціна на нього буде меншою за 30 000 доларів.
Коли Tesla відкрила свій завод у Шанхаї в 2019 році, китайські чиновники заявили, що очікують, що піонер електромобілів матиме «ефект сома» для китайської промисловості: з'явиться великий конкурент, який змусить китайських конкурентів плавати швидше.
За словами Ху, робот Optimus від Tesla мав схожий ефект.
Американський автовиробник вперше представив Optimus у 2021 році, який генеральний директор Ілон Маск тоді назвав потенційно «більш значущим, ніж автомобільний бізнес з часом».
Компанія Маска використовує для Optimus підхід штучного інтелекту, заснований на програмному забезпеченні «Повне самостійне водіння» для електромобілів. Китайські конкуренти і аналітики кажуть, що Tesla має раннє лідерство в галузі AI, але Китай має можливість знизити ціну виробництва.
Цього тижня Tesla продемонструвала Optimus, манекен, що стояв у коробці з оргскла поруч з кібер-вантажівкою на виставці, яка проходила паралельно з конференцією в Пекіні.
Optimus перевершив багатьох китайських гуманоїдів, які махали руками, ходили або навіть знизували плечима, але він все одно був одним з найпопулярніших експонатів і був переповнений людьми, які фотографували його.
«Наступного року на заводі буде понад 1 000 моїх співвітчизників», - свідчила табличка поруч з Оптимусом.
У своїй заяві Tesla підтвердила, що планує вийти за рамки прототипів і почати виробництво Optimus в невеликих обсягах наступного року.
Гонконгська компанія UBTECH Robotics також тестує своїх роботів на автомобільних заводах. Вона почала співпрацювати з Geely, а в четвер оголосила про угоду щодо тестування роботів на заводі Audi в Китаї.
«До наступного року наша мета - перейти до масового виробництва», - сказав Сотіріос Стасінопулос (Sotirios Stasinopoulos), керівник проекту UBTECH. За його словами, це означатиме, що на заводах працюватиме до 1000 роботів.
UBTECH використовує у своїх роботах чіпи Nvidia, але понад 90% компонентів походять з Китаю.
Нинішнє покоління виробничих роботів - масивні руки, здатні зварювати та виконувати інші завдання - в основному розробляють компанії за межами Китаю, в тому числі японська Fanuc, швейцарська інженерна група ABB і німецька Kuka, що належить китайському виробнику побутової техніки Midea.
За даними Міжнародної федерації робототехніки, Китай лідирує у світі за кількістю встановлених на заводах виробничих роботів, що більш ніж утричі перевищує кількість роботів у Північній Америці.
Сінь Гуобінь (Xin Guobin), заступник міністра промисловості та інформаційних технологій Китаю, заявив на відкритті заходу в Пекіні, що його міністерство виконує вказівки Сі і зробило Китай «важливою силою у світовій індустрії робототехніки».
У листопаді минулого року Китай закликав до масового виробництва людиноподібних роботів до 2025 року, але це почнеться в набагато менших масштабах, ніж потрібно для трансформації виробництва електромобілів.
«Я вважаю, що, ймовірно, пройде щонайменше 20-30 років, перш ніж людиноподібні роботи зможуть досягти широкомасштабного комерційного застосування», - резюмував Арджен Рао.
Стратегія охолодження ЦОД для епохи AI