На ринку технологій розгортається несподівана боротьба за ключові активи. Стартап у сфері штучного інтелекту Perplexity AI зробив сенсаційну пропозицію: 34,5 млрд дол. готівкою за браузер Google Chrome, який належить корпорації Alphabet. Це сміливий крок, адже власна оцінка Perplexity становить лише 14 млрд дол..
Як зазначають у Reuters, основна причина такої агресивної пропозиції - гонка за лідерство у AI-пошуку. Зі зростанням популярності чат-ботів, веб-браузери знову стають ключовими шлюзами до користувацьких даних і трафіку, який є критично важливим для майбутнього AI. Браузером Chrome зараз користуються понад 3 мільярди людей у всьому світі.
Perplexity - трирічна компанія, яка вже залучила близько 1 млрд дол. інвестицій від таких гігантів, як Nvidia та SoftBank. Компанія не розкрила, як планує профінансувати угоду, але заявляє, що кілька фондів готові повністю покрити її трати.
Google поки що не прокоментувала ситуацію. Однак, відомо, що компанія не виставляла Chrome на продаж. Крім того, наразі триває антимонопольний судовий розгляд, в рамках якого Міністерство юстиції США вимагає від Google продати частину бізнесу, зокрема Chrome, щоб послабити її монополію на ринку пошуку.
Інтерес до Chrome також виявляють й інші великі гравці, зокрема OpenAI, Yahoo та інвестиційна компанія Apollo Global Management.
Аналітики вважають, що Google навряд чи погодиться на продаж і буде вести тривалу судову боротьбу, яка може затягнутися на роки. Крім того, пропозиція Perplexity у 34,5 млрд дол. значно нижча за оцінку конкурентів. Наприклад, CEO DuckDuckGo Габріель Вайнберг (Gabriel Weinberg) вважає, що Chrome коштує щонайменше 50 млрд дол.
Стратегія охолодження ЦОД для епохи AI