+11 голос |
Європейський союз змушує технологічні компанії бути прозорішими зі споживачами, і остання вимога - довгоочікуваний крок у цьому напрямку. Так починаючи з 20 червня 2025 року всі смартфони та планшети, що продаються в ЄС, матимуть нову наліпку на коробці, яка вказуватиме термін служби батареї та її ефективність. Це оновлення вже знайомої європейцям енергетичної наклейки на побутових приладах, адаптоване до того типу інформації, яку споживачі тепер очікують від своїх електронних пристроїв.
Правила поширюються на бездротові телефони (використовувані для стаціонарних ліній), смартфони для стільникових або супутникових мереж, телефони без інтернету і сторонніх додатків, а також планшети з екранами від 7 до 17,4 дюйма. До цих категорій належать тільки ті пристрої, які будуть випущені на ринок починаючи з 20 червня 2025 року.
Пристрої з гнучкими основними дисплеями, які можуть бути розгорнуті частково або повністю, звільняються від цієї вимоги. Телефони та планшети, які вже надійшли на ринок ЄС до 20 червня, також виключаються.
Усі перераховані вище пристрої повинні відповідати п'яти ключовим критеріям екодизайну:
Міцність: Пристрої повинні бути стійкими до випадкових падінь і захищеними від пилу та води.
Довговічність батареї: Батареї мають витримувати щонайменше 800 циклів повного заряджання і розряджання, зберігаючи при цьому щонайменше 80% своєї початкової місткості.
Ремонтопридатність: Виробники повинні надавати необхідні запасні частини протягом 5-10 робочих днів і продовжувати пропонувати їх протягом 7 років після припинення продажів продукту в ЄС.
Підтримка програмного забезпечення: Пристрої повинні отримувати оновлення операційної системи протягом щонайменше 5 років з моменту припинення продажів.
Доступ до ремонту: Професійні ремонтники повинні мати недискримінаційний доступ до будь-якого необхідного програмного забезпечення або мікропрограми.
Наклейка Європейського реєстру продуктів для енергетичного маркування (EPREL), відома як етикетка ENERGY, міститиме сім ключових відомостей.
Усі постачальники - виробники, імпортери або уповноважені представники, - які працюють на ринку EU/EEA, повинні реєструвати моделі своїх продуктів через спеціальну платформу EPREL, керовану Єврокомісією.
Хоча виробники несуть відповідальність за надання точних даних, Єврокомісія перевірятиме інформацію, що стосується захисту від проникнення, ремонтопридатності та роботи акумулятора.
Маркування Ecodesign є частиною ширшої кампанії ЄС, спрямованої на підвищення енергоефективності до 2030 року. Очікується, що ця ініціатива дасть змогу скоротити викиди CO₂ на 46 млн тонн і заощадити кожному домогосподарству в середньому 150 євро на додачу до тієї економії, яка вже досягнута завдяки наявним заходам екодизайну.
Хоча офіційно ці правила діють лише на території ЄС, їхній вплив може поширитися і за межі 27 країн-членів. Так виробники смартфонів розширюють підтримку оновлень програмного забезпечення в усьому світі, а пристрої стають довговічнішими та простішими в ремонті, що приносить користь споживачам у всьому світі.
У майбутньому ми можемо побачити, як виробники оптимізують виробництво і вирішують відповідати вимогам ЄС на глобальному рівні, а не розробляти окремі версії для різних ринків.
Kingston повертається у «вищу лігу» серверних NVMe SSD
+11 голос |