Витрати на телекомунікаційні послуги та послуги платного телебачення в EMEA у 2022 році зросли на 2,4% у порівнянні з попереднім роком, досягнувши 449 млрд дол., згідно з даними IDC.
Прогнозується, що витрати на телекомунікаційні послуги та послуги платного телебачення в регіоні EMEA цього року зростуть на 2,7% і сягнуть 461 млрд дол. Останній прогноз є дещо оптимістичнішим порівняно з версією, опублікованою в листопаді минулого року. IDC пов’язує таке прискорення з підвищенням тарифів на телекомунікаційні послуги на тлі інфляції.
Згідно з останніми прогнозами МВФ, інфляція триватиме щонайменше наступні три роки, а це означає, що оператори продовжуватимуть підвищувати тарифи, клієнти платитимуть більше за послуги, а загальна номінальна вартість ринку зростатиме швидшими темпами. З цих причин IDC переглянули свій прогноз у бік збільшення не лише на 2023 рік, але й на всю першу половину прогнозного періоду.
У цьому році витрати на телекомунікаційні послуги в Європі зросли на 1,1% в річному обчисленні. Такий відносно низький рівень зростання став результатом переважно двох факторів. Це війна в Україні та пов’язані з нею економічні санкції, накладені на росію, найбільший ринок субрегіону CEE. Та значне сповільнення економіки основних країн Західної Європи через різке зростання процентних ставок. З іншого боку, витрати на телекомунікаційні послуги в субрегіоні MEA продемонстрували стійке зростання на рівні 5%, чому сприяло зниження насиченості ринків у менш розвинених країнах Африки на південь від Сахари.
Очікується, що телекомунікаційні компанії в Європі продовжать інвестувати в передові телекомунікаційні технології, попри поточну та прогнозовану інфляцію. Провайдери телекомунікаційних послуг сподіваються, що міграція на all-IP і широкосмуговий доступ нового покоління (NGA) допоможе компенсувати зниження доходів від фіксованого і мобільного голосового зв’язку. Вони також очікують, що 5G відкриє нові можливості, уможлививши масовий машинний і наднадійний зв’язок з низькою затримкою.
Європейські компанії, крім того прискорюють темпи діджиталізації та «софтізації» своїх бізнес-процесів. Вони створюють нові стратегії виходу на ринок, засновані на даних та аналітиці, а також нові інноваційні бізнес-моделі, що базуються на принципі «телеком як платформа» та співтворчості в рамках екосистем.
«Телекомунікаційні оператори повністю трансформуються - від постачальників традиційних послуг товарного типу до постачальників сучасних технологій повного циклу, - говорить Кресімір Алік (Kresimir Alic), директор з досліджень у відділі телекомунікаційних послуг IDC у світі. - Таким чином вони сподіваються стати лідерами цифрової революції і зайняти центральне місце в новому цифровому світі».
Ready, set, buy! Посібник для початківців - як придбати Copilot для Microsoft 365